tisdag 16 maj 2023

Ynka millimeter och färgskrapning

Det har varit en mörk och fuktig dag idag. Nästan så att man satt och småfrös på jobbet och mest bara ville vira in sig i en sjal. (Vilket jag också gjorde.) Det kändes ändå så välkommet med regn att man absolut inte ville klaga. Fast klaga gjorde jag ändå sen, när jag kom hem och avläste regnmätaren. Två ynka millimeter... Inte mycket att skryta hem om. 

Under dagen har byggvårdsfirman iallafall varit här och så smått börjat skrapa färg runt fönsteröppningarna på glasverandan. Målet för dagen var att göra vid området där fönsterbågarna kommer att ligga emot träet. Jag var inte hemma, så mer än så vet jag inte, men det kan kanske tolkas som att deras plan är att fönstren ska komma tillbaka på plats så snart som möjligt. Jag väljer att tolka det så, hihi!

2 kommentarer:

  1. Lika bedrövligt här!
    Fick 3 mm, knappt lönt att tömma mätaren.
    Men det måste vara blötare nere i jorden för allt växer så det knakar här, potatisarna kan man nästa höra!

    Hälsningar
    Britt

    SvaraRadera
  2. Här kom det 5 mm. Allt är bättre än inget för nu var det torrt. Vilken charmig gammal bänk. Snart så har du verandan klar. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!