måndag 12 juni 2023

Pionbonanza

Nu råder ren och skär (bokstavligt talat) pionbonanza i rabatten vid uteplatsen. Där har jag planterat tre 'Edulis superba' i rad, och samtliga levererar som aldrig förr. Jag älskar knopparna, som är som stora lollipops, och jag älskar blommorna, som doftar som det ljuvligaste man kan tänka sig. Samtliga plantor är köpta för 15 kronor styck på Oppmanna plantskolas efter-midsommar-rea för ett par år sedan. Ofattbart att hela härligheten bara har kostat mig 45 kronor.  


Ofattbart också att blommorna orkar blomma på det sättet som de gör i torkan. Jag har bara stödvattnat plantorna EN gång sedan i början av maj. Fast på min väder-app i mobiltelefonen har det dykt upp information om möjliga åskskurar till helgen. Förvisso bara 30% chans den ena dagen och 40% den andra, så det kanske man inte ska satsa sina pengar på. Men 30% + 40% blir ju faktiskt 70%, hihi! Har jag sagt att jag älskar humanistmatematik?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!