söndag 16 juli 2023

Trög koreansk pipranka

Med en ljuv dröm om att hela utsidan av smatten skulle bli inklädd av grönska planterade jag koreansk pipranka för flera år sedan. Målbilden var en vägg så där frodig och grön som man ser på bild i trädgårdstidningar. Det har gått väldigt trögt, får jag säga, även om det stod "snabbväxande" på etiketten. Jordmånen är förvisso ingen dröm här, och väggen vetter mot öster och får bara morgonsol, men drömma kan man ju. I år var jag redo att kasta in handduken och gräva upp hela klabbet, men se då började det plötsligt hända saker. Den vänstra plantan har börjat sätta fart och ta sig riktigt fint. Av den högra blir det dock fortfarande inte så mycket, men jag är villig att ge den en chans till. 


Idag avslutar jag semestervecka nummer två och lägger mig i startgroparna för tre lediga veckor till. Nu har jag kommit in i en ljuvlig semesterlunk med hjärnan satt på batterisparläge. Så vansinnigt skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!