onsdag 30 augusti 2023

Höstproceduren

En dag kvar av augusti, och sen kan man väl officiellt säga att det faktiskt är höst. Jag är som japanerna, - det är inte väderleken som avgör, utan vad det faktiskt står i kalendern. Och även om man fortfarande kan njuta av sköna dagar i trädgården, så tänker jag iallafall lägga undan sommarsandalerna och stoppa in tårna i strumpor och skor. Ta ner höstlådan från vinden och börja ta fram en och annan kofta. Titta igenom vad jag har och vad jag behöver förnya i höstgarderoben. Och vet ni, jag tycker faktiskt den där proceduren är lite mysig. 


Till helgen är det höstmarknad här hemma i byn, som alltid första helgen i september. Förra året köpte jag tulpanlökar, men det blev inte rätt sort när de väl kom upp, så det gör jag nog inte om i år. Fast lite höstfägring kanske man kan hitta att ersätta vissna sommarblommor med. På min väderapp står det att det ska bli 22 grader och sol på lördag. Hmmm... Sandalerna kanske får stanna nere veckan ut ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!