tisdag 19 september 2023

Årstidslådor och ny tröja

Förutom en rejält stor byrålåda i röda rummet delar jag garderob med maken. Det är en av konsekvenserna av att bo i ett litet hus. Förvisso är det en hyfsat rejäl inbyggd garderob, som utöver stång för hängande kläder även rymmer en mindre byrå för strumpor underkläder och överst en hylla med plats för korgar med diverse smått, men iallafall. Jag har löst det genom att ha årstidslådor på vinden. Stora genomskinliga plastlådor från IKEA, vars innehåll jag byter efter säsong. Eftersom vädret har varit så varmt hittills i höst, är det fortfarande sommarkläderna som hänger i garderoben. Fast nu börjar det nog iallafall bli dags att se över vad det är jag egentligen har i den där höstlådan. Vad hade jag ens på mig förra hösten? Man glömmer ju så lätt.


På väg hem från jobbet idag stannade jag på byns fina lilla damshop, för det såg så trevligt ut i skyltfönstret med halsdukar och stickade tröjor. (Man längtar ju faktiskt lite nu.) Jag hittade en poncholiknande tröja, som det definitivt stod "Fröken Grön" på. Någon sådan vet jag iallafall att jag inte har i lådan på vinden. Nu fattas bara höstvädret. Fast med tanke på prognosen om 25 graders värme under dagarna som kommer, så lär nog min nya tröja bli hängande på sin galge ett tag till. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!