fredag 27 oktober 2023

Fredagskänsla och julrenar

14:01 hade jag rättat mig igenom varendaste inlämning på vår lärplattform, och då tog jag det säkra före det osäkra och smällde igen jobbdatorn illa kvickt, innan det hann droppa in något nytt. 14:02 och en timme framåt låg jag under en filt i soffan och tittade på "Kardashians" på min privata dator. Det kan också vara så att jag slumrade till lite grann. 15:30 kom maken hem, och 16:30 var ingredienserna till fredagens traditionsenliga tacosallad inhandlade och klara. Nu har vi säckat ihop i soffan och tar en liten siesta innan kocken i köket ropar att maten är klar. (Ack, du ljuva tanke...) Fredagskänslan är total.

På mitt Instagram-flöde stötte jag just på ljuvliga julrenar från Mailegs nya julkollektion i mitt flöde. Jag kunde inte ens sansa mig tre sekunder, innan mitt finger redan hade klickat hem två stycken. Billiga var de inte direkt, men det är ju ändå lönedag idag, och något roligt ska man väl ändå göra för sina surt förvärvade slantar. (Det där med köpskam är ett tramsigt påfund...) Renarna är gjorda i trä och har horn av metall, och de två större har en ljushållare i ryggen. Jag slog till på small och medium. Är de inte vansinnigt söta, så säg? Jag skulle nog ha köpt den stora med, när jag ändå inte hann tänka efter vad jag gjorde, hihi!


Nu ska jag nog gå och meddela kocken i köket att vi vill ha kvällsmaten serverad extra tidigt ikväll. Det kurrar redan i magen på mig, fast jag klämde två varmkorvar med bröd till lunch. Happy Friday, allihopa everybody

4 kommentarer:

  1. Très sympa ces rennes, je me serais aussi laissée tenter, très bon week-end !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Merci beaucoup! (Mon français n'est pas très bon...) 🙂

      Radera
  2. Det var verkligen ena fina renar. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas de är lika fina i verkligheten. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!