söndag 22 oktober 2023

Inomhuspyssel och höstens första brasa

Ännu en gråtrist dag i "Glesbygd" har föranlett inomhuspyssel hela dagen. Jag har tvättat täcken, städat badrum, lyssnat på "Röda vita rosen"-podden, gått en sväng med dammsugaren, rensat bort lite lösa prylar från vinden och tittat på hela dokumentärserien om Coleen Rooney-rättegången på Disney+. (En härligt snaskig historia. Ingen är så bra på skandaler som engelsmännen.) Och så har jag tänt höstens första brasa i spisen. Det blir så varmt och gott i hela stugan på bara några vedklabbar, och dessutom är det ju så rackarns mysigt när det sprakar där bakom glaset. 


Jag är inne i en konstig period då jag tycker det är riktigt meditativt att städa. Är det friskt? Fast det är kanske bara ett ålderstecken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!