tisdag 17 oktober 2023

Nattfrost och glassrea

På spegelhyllan i badrummet står årets sista dahliaknoppar i en liten vas med vatten. Jag klippte av dem i söndags, och att de är de absolut sista vet jag med säkerhet, för i natt kom höstens första riktigt rejäla nattfrost och tog kål på de blommor som var kvar ute. Jag klippte ner allt när jag kom hem efter jobbet och slängde sedan ner hinkar och krukor med både jord och knölar i vedkällaren. Tömma bort jorden och lägga knölarna på tork i papperspåsar får jag göra till helgen, när jag har mer tid och ork. 


Kvällens sysselsättning är redan given. Det var nämligen halva priset på all Ben&Jerry's-glass i mataffären, när jag kom dit efter jobbet idag. Glassförsäljningen är måhända säsongsbetonad, men glasskonsumtionen på Solhäll är definitivt inte det, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!