tisdag 28 november 2023

"Drömträdgården"

Efter en kall dag med 11 minusgrader känns det extra trevligt att SVT har den goda smaken att börja sända ett nytt trädgårdsprogram ikväll. I fyra avsnitt av programmet "Drömträdgården" ska vi få följa trädgårdsdesignern Nicole Wilson och trädgårdsingenjören Linnéa Dickson på resa runt i Sverige för att hjälpa folk att skapa sina drömträdgårdar. 

I kvällens avsnitt börjar de här nere i Skåne, där det ska fixas till en trädgård med inspiration av Karibien. Pool, palmer och paraplydrinkar kanske inte precis är min egen stil, men alla trädgårdsprogram är bättre än inga trädgårdsprogram alls. Törs man hoppas att det är helt matlagningsfritt? Jag håller både tummar och tår. 

6 kommentarer:

  1. Jag är hemma och är sjuk och tittade på SVT play och det var ingen matlagning, äntligen ett trädgårdsprogram utan mat!
    Tyvärr var dom för slarviga för min smak men visst det blev snyggt, vissa delar iallafall men nästa program blir mer plantering.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte riktigt min stil heller, men jag tyckte slutresultatet blev härligt, måste jag säga. Men jag ser också fram emot mer plantering i nästa avsnitt.

      Radera
  2. Jag som gillar både matlagning och trädgård fick zappa mellan kanalerna. Trädgården var inte i min smak, mest limning av lecablock :-) Verkar bli bättre nästa gång. Kram Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite för lite trädgård. Mer "Drömhus" kanske. Men jag gillade slutresultatet.

      Radera
  3. Latmasken i mig älskade programmet, härligt att se när folk går all-in.
    Interiören var ljuvlig, inte min smak men som sagt hur fint som helst!
    Skorpan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillade också all-in-attityden. Och kände också igen mig i otåligheten. 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!