fredag 26 januari 2024

Glödande persikorosa

Väderrapporten för de kommande timmarna ser dyster ut, med ösregn och hårda vindar. Men då får man ju se till att det är extra trevligt att vara inomhus, som till exempel genom en härlig helgbukett. Jag har redan varit nere på byns finaste lilla blomsteraffär och inskaffat den. Eftersom jag inte kunde välja bland allt det fina i blomsterkylen, blev det lite av varje. Nejlikor, krysantemum och gud-vet-vad, i en härligt samstämmig färgskala. Vad kallar man den? Glödande persikorosa?


Nejlikor är på god väg att segla upp som min nya "it-flower". Den smutsrosa nyansen är en favorit sedan tidigare, men idag hittade jag en ny variant som verkligen var kärlek vid första ögonkastet. Den är varmt puderrosa i botten och är melerad i en skarpare rosa färg utåt kanterna. Så vansinnigt vacker! 😍


Nu ska jag ta mig en timmes siesta innan maken kommer hem, så får vi se om vi vågar oss ut mer idag. Det är ju ändå lönehelg, så "gamlingarna" kanske ger sig ut på en äventyrlig fredagkväll på stan. (Läs: Tidig middag och hemma igen vid 19-snåret, hihi!) Fast å andra sidan är det ju handboll på TV, så vi kanske blir kvar hemma och kollar på den. Ibland undrar jag dock om det är ett faktum att svenska landslag i alla sporter spelar bättre när jag inte tittar. Kanske bäst att jag gör riket en tjänst och låter TV:n vara avstängd...

4 kommentarer:

  1. Hello, I do not know how I found your blog but I have been reading it since Christmas. I like it very much. I have read the older posts, too. Thanks for them.
    Your flowers are beautiful and I like their colour as well.
    It's good to be inside here too, because it rains all day. I had to go out in the morning, but I'm not going anywhere today. I sit in my favorite armchair in the warmth with a good book.
    I wish you all the best from Hungary. Éva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you for taking the time to leave a comment, Éva. It makes me happy to know that you have found my blog, and that you like reading my posts . 💚

      Radera
  2. Vilken vacker helgbukett. Jag gillar verkligen nejlikor. Så enkla på något sätt men ändå så vackra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller verkligen med. I synnerhet de nyare varianterna, som liksom både är större och "fluffigare" än den mer traditionella varianten. 💚

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!