lördag 20 januari 2024

Snöskottning, tulpaner och lördagsgodis

Jo tack, lite snöskottning har det blivit idag. Iallafall så pass mycket så att vi kan få ut bilarna och så att postbilen kan köra fram till brevlådan. Nackdelen med att bo längs en väg är att kommunens plogbilar vallar upp mängder av snö över hela trottoaren, så att skotta upp ett gångstråk där är snudd på omöjligt. Det är nästan bara utanför kommunhuset och ålderdomshemmet i byn som trottoarerna är uppskottade, för där kör de med plogtraktorer. Fast idag har det varit plusgrader ute hela dagen, så det smälter undan ganska rejält. 


Den här veckans helgbukett är en blandning av gammalt och nytt. Jag köpte en 10-pack tulpaner, som jag band ihop tillsammans med eukalyptusen, olivkvistarna och spirean från förra veckans bukett. Tulpanerna är cremefärgade med rosalila kanter den här gången. Så fina. 


Förutom snöskottningen har jag mest slappat idag. Legat i sängen och ätit lördagsgodis och tittat på true crime (alla avsnitt av "American Nightmare") på Netflix. Jag äter inte lösgodis lika ofta som förr, men ibland blir jag sugen. Då tar jag alltid en liten påse och plockar bara en bit av de sorter jag tycker är goda. Det blir mest surt och syrligt i påsen, men också en och annan chokladgrej. En skumbanan tackar man ju aldrig nej till, och inte en jordgubbslimpa heller. De bitarna tar jag alltid till eftermiddagskaffet. 


Nu börjar det bli dags att tända värmeljusen och välkomna lördagkvällen. Hoppas ni också har en riktigt skön helg. 💚

2 kommentarer:

  1. J'aime également déguster quelques bombons parfois, pour ma part en ce moment ce sont des caramels au beurre salé, Miam !
    Bon week-end.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!