torsdag 14 mars 2024

Godispaus

Hör och häpna, men sedan två månader tillbaka jag har en godispaus. Förutom något enstaka undantag jag inte ätit något fikabröd heller. En dag i januari kände jag nämligen plötsligt att jag var helt sockermätt, i synnerhet efter allt frossande över jul och nyår. Kanske var det också så att jag kände hur byxorna hade börjat strama lite grann... Och är man inte sugen är det ju faktiskt ganska lätt att låta bli. 

Vi får väl se hur länge det varar, men än så länge går det alltså förvånansvärt bra. Till påsk blir det kanske ändå ett litet påskägg. Iallafall en av dagarna. 

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat!!! Jag tål inte gluten så mycket lösgodis går bort så jag har "naturlig" godispaus :-) Tur att ostbågar inte innehåller gluten...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhh, ostbågar! Det är nog det jag älskar mest. 😍

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!