fredag 15 mars 2024

Penséer och köpstopp-stopp

Strålande sol och närmare 13 grader varmt. Det får man väl ändå kalla vår iallafall. Jag hade hemmakontor på förmiddagen och körde sedan till jobbet för ett par möten efter lunch. Det brukar jag inte behöva göra på fredagar, men ibland får det bli så. Utomhus var det ljuvligt, och jag hade vårjacka på mig för första gången i år. Att äntligen få shoppa vårblommor kändes som en given after work-plan. Kanske skulle jag till och med hinna fixa lite i trädgården när jag kom hem. Sen kom regnet strax efter lunch, och när det var dags att stämpla ut hade jag helt tappat sugen på det där med utomhustid. Fast blommorna köpte jag ändå, så nu är jag redo om det vackra vädret återvänder i helgen. 

Penséerna heter 'Peach Shades' och är de vackraste jag vet. Fast jag har köpt småblommiga penséer också. Och tulpaner på lök, pärlhyacinter och minipåskliljor. Nu börjar perioden som jag bara inte kan värja mig emot. Perioden då ordet köpstopp upphör att existera för undertecknad, iallafall så fort det handlar om inköp till trädgården. Köpstopp-stopp, helt enkelt. Se där, ett nyord för 2024. Varsågoda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!