lördag 9 mars 2024

Hej Hyllie!

På förmiddagen idag tog jag tåget från Hässleholm till Malmö. På Triangeln klev mina väninnor på tåget, och tillsammans åkte vi en station till för att sedan kliva av på stationen i Hyllie. Här ute ligger nämligen Malmömässan, där vi skulle besöka Vår Trädgård. Som av ett märkligt sammanträffande fick jag upp en minnesbild på Facebook att vi gjorde precis samma sak tillsammans just den här dagen för nio år sedan. Både då och nu var dagen planerad som en födelsedagsutflykt för en av väninnorna. Vi har ju det som tradition att alltid göra något tillsammans i anslutning till våra födelsedagar. På det sättet är vi iallafall säkra på att få minst tre heldagars kvalitetstid per år. 

Vi började med att äta god lunch på ett italienskt ställe som heter Ciccetti, som vi hade fått rekommenderat av en av väninnornas kollegor. Det visade sig vara en lyckträff, för maten där var otroligt fräsch. Vi delade på en sallad med burrata och rostade hasselnötter och två olika sorters scrocciarella, som är en pinsaliknande långsmal surdegspizza med härligt krispiga kanter. Jag drack läskande läskedryck från Sicilien. Gissa vilken färg jag valde?


Sen hängde vi på mässan ett par timmar. Vi spanade in både Karl-Fredrik och Gunnel Carlson, härliga vårblommor och fina trädgårdsdekorationer. 


Man blev ju lite sugen på att köpa den här gröna smidespaviljongen för x antal hundratusen kronor, men den var lite svårt att få med på tåget. 


Jag fick med mig lite annat smått och gott hem, men det får jag visa en annan dag. Nu har jag hunnit hem lagom till Mello. Det blir ett lagom ansträngande slut på en intensiv dag. Men vem ska man heja på? Det känns faktiskt som det kvittar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!