tisdag 2 april 2024

Dåligt minne

Ibland är det bra med dåligt minne. Då händer det nämligen att man blir jublande glad över saker TVÅ gånger. Som alldeles nyss, när jag satt och förde över samtliga bilder från 2023 till ett extern hårddisk (mitt iCloud börjar bli fullt) och ögonen föll på en bild av en 'Satomi'. Ni vet, en sådan där fin blomsterkornell med rosa blommor. "Åh, precis en sån vill jag ha", hann jag tänka, innan jag plötsligt drabbades av den glädjande insikten om att det ju faktiskt var mina egna bilder jag tittade på. Jag kopplade fortfarande inte riktigt och var faktiskt tvungen att scrolla bakåt i bloggen för att minnas hur det hängde ihop. Jodå, den införskaffades visst en regnig lunchrast i början av oktober, när det var höstrea (50%) på plantskolan. Jag var jätteglad över mitt kap då, och jag blev lika glad igen nu. Det får man väl ändå kalla valuta för pengarna, hihi!

Mindre bra med dåligt minne är det när man lämnar in bilen för byte av vinterdäck på verkstan på morgonen, glömmer bort att man har gjort det och kommer på det tjugo minuter efter att verkstan har stängt. Hmmm... Då fattar man ju också vad det var för okänt nummer som ringde på eftermiddagen, som man struntade i att svara på. Verkstadschefen hade nog iallafall varit med förr, för han ordnade en kreativ lösning så att jag kunde få tag i nyckeln och köra hem. Räkningen får jag betala imorgon. Om jag kommer ihåg...

4 kommentarer:

  1. Ja du, minnet kan vara kort ibland.
    Min gamla kollega (man) körde till Ica butiken.
    Kom ut på morgonen o skulle köra till jobbet o ingen bil stod där.
    Ringde Polisen o anmälde bilen stulen.
    Åkte bussen till jobbet o fick se bilen på Ica:s parkering.
    Ja just det, dit körde jag ju igår o sen gick jag hem!!!!
    Vi skrattade hela dagen på jobbet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gjort liknande fast med cykel. Dessutom gick jag hem med cykelhjälmen i handen när jag glömde cykeln. 🤪

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!