tisdag 9 april 2024

En härlig gul färgklick

På kökstrappan står det en korg med påskliljelökar sedan några veckor tillbaka. Till påsk hann blommorna inte slå ut, för då hade det varit alldeles för kallt alldeles för länge, men det har de senaste dagarnas vårvärme ändrat på. Nu möts vi av en härlig gul färgklick varje gång vi går in och ut. Man blir glad. 


Ikväll tittar jag på "Trädgårdstider". Jag får erkänna att jag faktiskt tycker att den nya danska kocken är riktigt charmig i all sin lågmäldhet, så jag får väl stå ut med att det blir lite matlagning mellan varven. Jag får också erkänna att jag faktiskt tycker det är en ganska tråkig trädgård de har skaffat. Jag tycker den har väldigt lika förutsättningar som de två senaste trädgårdarna har haft, som båda har varit lite större ödegårdar. Hade det inte varit roligare om man fick se något helt annorlunda? En helt vanlig villaträdgård, kanske? "Jag blir faktiskt inte jätteinspirerad", hälsar Fröken Gnäll. 

4 kommentarer:

  1. Trädgårdstider slutade jag titta på för flera år sedan. Tyckte inte att det gav något alls.
    Jag har varit en trogen tittare av engelska Trädgårdsmästarna som går på sjuan på onsdagarna.
    Nu har jag börjat "lacka ur" på dom också.
    Det ska "skrattas o fjantas" hela tiden o visas upp hur KUL dom har det.
    Själva trädgården o vilka växter som planteras o vilka förutsättningar dom bör ha är totalt borta numera.
    Känns som det gått inflation i flamsande i TV-program nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, komik kan de ägna sig åt i andra typer av TV-program. Man längtar lite efter att någon svensk kanal ska snappa upp "Gardener's World"... 🌿

      Radera
  2. Håller med dig. Jag har älskat att titta på det programmet men nu är det liksom bara för mycket. Vem vanlig har råd att köpa tegelstenar i mängder och växter för tusentals kronor. En vanlig villa trädgård vore mumma. Men den danske kocken kan man ju kika på trots att maken inte begriper vad han säger. Det är textat säger jag.. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en familjemedlem som tycker att de skulle behöva texta John också, hihi! 😊

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!