måndag 8 april 2024

Köksduk för 10 kronor

På loppis i lördags hittade jag en fyrkantig bordsduk för 10 kronor. Den ser ut som en gammal kökshandduk med ränder i grönt, gult och brunt på vit botten, och jag tänkte att den kunde bli charmig att ha på köksbordet. 

Det blev den också. Lite som hemma hos tant Berg i "Lotta på Bråkmakargatan". Jag vill tillägga att jag faktiskt strök duken innan jag lade på den, men den blev visst skrynklig lika snabbt igen. 


Efter en snabb köttbullemacka är jag strax på språng igen. Ikväll övar kören vårsånger, som vi ska sjunga på valborgsfirandet nere vid ån den 30 april. Det ska bli kul!

2 kommentarer:

  1. Du kostar på dig du! ;)
    Fin som bara den, vilket kap!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lyxkonsumtion när den är som bäst, hihi! 😉

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!