torsdag 11 april 2024

Minifredag

Torsdag kväll och man känner hur helgen kryper närmare. Jag jobbar ju som regel hemifrån på fredagar, så det känns lite som minifredag redan på torsdagskvällen. Axlarna slappnar av lite grann, och man kan hänga undan jobbkläderna i garderoben. På hemmakontoret är det alltid mysbrallor och fårskinnstofflor som gäller. Har man ett Teams-möte får man på sin höjd kamma till sig lite. Även om jag oftast har mycket att göra, så är det ändå ett skönt sätt att avsluta arbetsveckan att få vara hemma. När jag är klar med det som måste vara klart, så unnar jag mig alltid att flexa ut. Ibland blir det tidigt, ibland blir det sent. Det där vet jag aldrig i förväg. 


Ikväll ser jag från köksfönstret hur mirabellen längst ner i trädgården håller på att slå ut i full blom. Man blir lycklig. Kanske blir det en bild på det i morgondagens inlägg. Nu loggar jag ut och slänger mig i TV-soffan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!