tisdag 16 april 2024

Tre jubilarer

Som av ett märkligt sammanträffande firar både min pappa och min man sina födelsedagar den 16 april. Förvisso med olika födelseår, men ändå. Här hemma har vi just firat traditionsenligt med lövbiff och pommes frites, som har varit makens stående födelsedagsönskemiddag sedan han var liten påg. En kalasmåltid som heter duga. Min far fyller jämn nolla, så honom ska vi fira lite extra till helgen. Hipp hipp hurra för båda två idag! 💚💚


Jag insåg just att min blogg faktiskt också firar en födelsedag, om än några dagar försenat. Den 13 april 2009 skrev jag nämligen mitt allra första inlägg, som ni kan läsa om ni klickar HÄR. Texten var väldigt kort och bilden pytteliten, men innehållsmässigt har det visst inte runnit så mycket vatten under broarna: "Vad ska det då bli av detta? - Förmodligen en hel del om husrenovering, heminredning och diverse loppisfynd, men kanske också ett och annat boktips." (Med facit i hand hade jag kunnat lägga till "trädgård" till den där uppräkningen, men det såg jag inte riktigt komma då.) Så grattis till Fröken Grön på 15-årsdagen. Blir det 15 bloggår till, tro? Tja... Jag avslutar som för 15 år sedan: "Den som lever (och läser) får se."

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med dobbel fødselsdag pluss blogg-fødselsdag. Må ta en kikk på de tidligste innleggene dine. Fantastisk at du har holdt på så lenge! Hilsen Hjørdis i Bergen.

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot 15 år till med dina trevliga inlägg och fina bilder. /Lotta

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!