fredag 17 maj 2024

Hårda vindar och mittbenor

Jisses, som det har blåst ute idag. Ja, igår med för den delen. Man kan ju nästan tro att vi bor vid havet, men dit är det ju en bra bit. (Närmare fyra och en halv mil, faktiskt.) Jag tog en runda i trädgården efter att jag hade loggat ut för dagen och kunde konstatera att det ligger löv överallt på marken. Nästan som höstlöv, med den lilla skillnaden att löven är gröna. Crazy bananas. En annan nackdel med den hårda vinden är att krukorna med penséer torkar ut på två sekunder. Man får vattna varje dag och nästan två gånger om dagen. Jag vattnade igår kväll, och redan på förmiddagen idag låg växterna som mittbenor över krukkanterna. Jag säger då det...


Idag har jag inte hunnit vara ute så mycket som jag hade hoppats, men nu bespetsar jag mig på två heldagar i trädgården i helgen. Det finns fortfarande en hel del vårpyssel att ta tag i, som inte har blivit gjort än. Städa av och ställa iordning på uteplatsen, till exempel. Hoppas bara att jag inte blåser bort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!