torsdag 16 maj 2024

Snor och "Smärtpunkten"

Efter två korta arbetsveckor i rad, känns den här veckan oändligt lång. Det kan i och för sig också bero på att jag har en dunderförkylning och går runt lite grann på halvfart. Dessutom har det varit ljuvligt väder hela veckan, och jag har mest suttit inomhus om dagarna och längtat ut. Imorgon avslutar jag iallafall arbetsveckan med hemmakontor, och till helgen (som inte har en enda inbokad aktivitet) hoppas jag på mindre snor i näsan och mer frisk luft i lungorna. Hoppas det inte är för mycket begärt.


En av hotellkvällarna i Linköping klämde jag alla tre avsnitten av "Smärtpunkten" på SVT Play. Vi är många som minns skriverierna om Lars Noréns teaterprojekt "Sju tre" på Tidaholmsanstalten, och hur omständigheterna sedan ledde fram till polismorden i Malexander sommaren 1999. Serien var verkligen så bra som alla säger med helt otroliga skådespelarinsatser, i synnerhet av finlandssvenska Maria Sid i rollen som teaterproducenten Isa Stenberg. Ibland kom jag på mig själv att tänka att jag tittade på en dokumentär, och det gjorde jag ju nästan också. Jag tycker absolut att ni ska se den, om ni har möjlighet. 

2 kommentarer:

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!