måndag 15 juli 2024

En dag helt utan regn

Semestervecka nummer tre började med en dag helt utan regn. Det hade man nästan glömt hur det var. På förmiddagen körde vi en snabb runda till tippen för att tömma mina fem säckar med rotogräs. Med kunskap om vad jag själv slänger som trädgårdsavfall, så skulle jag aldrig beställa matjord härifrån... De har en stackars liten tunna för invasiva växter, men kan det vara meningen att man ska slänga kirskål där? Jag hade fyllt det kärlet på nolltid. 


Under eftermiddagen har vi haft fikabesök av goda vänner från sydligare delar av Skåne. Det var mycket trevligt. Imorgon väntar en liten utflykt med tåg till Lund, där vi ska stråla samman med svärmor och Amerika-svägerskan för att äta lunch. Det ska också bli mycket trevligt. Kanske hinner jag slinka inom en och annan butik också. Inte för att jag behöver något, men det är ju alltid trevligt att kika runt lite grann, när man ändå är i stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!