onsdag 17 juli 2024

Gräsklippning och rosen "Rosenholm"

Jag började klippa gräset på förmiddagen, men när jag hade kommit halvvägs kom det världens regnskur, så jag fick gå in igen. Efter lunch kom det fina vädret tillbaka, och då var det plötsligt så soligt och varmt att regnet i gräset dunstade bort på nolltid. Jag drog ut klipparen igen och slutförde lagom till det drog ihop sig till nästa skur. In och ut, ut och in, in och ut igen. Så har hela dagen sett ut. Traditionell svensk sommar, med andra ord. Det är ju så här den egentligen ska vara.  
 


Vintern gick hårt åt rosen 'Rosenholm', så jag fick nästan klippa ner den helt i våras. Den nya växtkraften är det dock inget som helst fel på, men än så länge är den mer som en yvig buske än som en klätterros. Jag försöker iallafall leda upp de nya rankorna på portalen, så till nästa sommar svingar den nog högt igen. 


Sommaren 2022 (bilden nedan) var den som allra finast, som en tät och frodig kudde till vänster på portalen. Jag håller tummarna för att det ska bli så igen. Det här är en otroligt frisk och lättskött ros, som jag bara har gott att säga om. Den remonterar tyvärr inte, men det är väl det enda negativa jag kan komma på. 


Nu ligger det en ny säsong av härliga serien "The Bear" på Netflix. Jag har längtat så efter att få träffa alla karaktärer igen. Det är nästan så att man hoppas att det blir regn imorgon också, hihi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!