lördag 3 augusti 2024

Springloppis i Finja

Vi fick tips om att det vankades loppis på idrottsplatsen i Finja, och en timme senare stod vi på plats i startgroparna. Det var en sådan där klassisk springloppis med startskott på utsatt tid, och någon sådan har vi faktiskt inte varit på i år. För sammanlagt 80 kronor köpte jag en trädgårdsstol, en gammal verktygslåda och två gardinstångsknoppar i trä. Jag prutade inte ens. När pengarna går till ungdomsverksamhet kan man gott avrunda uppåt. 


Stolen är riktigt gammal och av modellen som kallas bryggeristol. Den är ganska klumpigt målad i vaniljgult och grönt, men jag tänker inte måla om den, för jag tycker den är jättecharmig som den är. Däremot har jag skruvat fast sittbrädorna lite bättre, för den ena hängde på trekvart och den andra var helt lös. Det var dock snabbt åtgärdat med skruvdragaren, när vi kom hem.  


Gardinstångsknopparna är svarvade i trä, och dem köpte jag med inspiration från den där fina stången för 1200 kronor som jag visade i det HÄR inlägget från i höstas. Så mycket pengar för en gardinstång ger jag bara inte, men nu kanske jag kan köpa vanlig rundstav och knåpa ihop en egen. Jag får bara grunna på hur jag ska lösa väggfästena, men gamla sådana kan man säkert också hitta på loppis. 


För övrigt har jag faktiskt suttit förhållandevis stilla idag och bara latat mig. Det har varit ännu en väldigt varm dag, så det har varit skönt att ta det lite lugnt. Imorgon ska det förhoppningsvis komma in lite regn. Då njuter jag av semesterns allra sista dag, innan det är dags att återvända till jobbet på måndag. Någon jobbångest har jag faktiskt inte. Jag tänker snarare att det är mycket sommar kvar, och det är det ju faktiskt också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!