tisdag 10 september 2024

Kökssysslor och höstkänsla

Tisdagkväll i det lilla köket. Det har stekts fläsk med grönpepparsås till middag, och jag har jagat spinkiga sommarspindlar i takhörnen. Två lagom rafflande aktiviteter en vanlig vardagkväll i september. Tre år efter köksrenoveringen skrockar jag fortfarande högt av förtjusning över hur lätt det är att hålla det städat på diskbänken, när man har diskmaskin. Hur i allsin dar hann det gå 50 år av mitt liv, innan jag fick uppleva det? 


Idag är det för övrigt första gången som det har känts som höst på riktigt. Jag har haft både långärmat, blåjeans, strumpor och skor på mig. Mysigt ändå. Nu är jag färdig med högsommarvärmen och börjar längta efter att ta ner mina stickade tröjor från lådorna på vinden. Vad har jag ens för höstkläder? Man glömmer så lätt. Jag ska nog gå och ta ner en låda redan nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!