onsdag 11 september 2024

Tända ljus i mitt hus

Vips, så har det ju faktiskt blivit höst. Och med den har det (som varje år) kommit ett sug efter att "boa" sig. Pyssla, plocka, pynta, ändra om, tända ljus i mitt hus. Ikväll har jag proveldat ljusen i sommarens loppisljusstake, och jag har kommit fram till att den absolut är en keeper. Den är lagom krusidullig, och svart smide är ju tidlöst och passar in överallt. 


Ikväll fick jag äntligen ner lådan med höstkläder från vinden. De allra tjockaste tröjorna får vänta ett tag till, men det ska bli riktigt mysigt att få börja använda långbyxor och långärmade tröjor igen. Min klädställning på vinden med undanhängda jackor och finkläder hade vält omkull, så allt låg huller om buller, men det där orkar jag inte förbarma mig över ikväll. Något ska man väl ha att göra imorgon också. 

2 kommentarer:

  1. Har en låda med sommar/vinterkläder som byts men inte än känner jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här var det bara 3 grader imorse. Brrrr... Fleecetröjan satt inte i vägen.

      Radera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!