söndag 15 september 2024

Kvällspromenad i Karlskrona

Jag fortsätter temat "tjusiga nattbilder" med en bild från gårdagens kvällspromenad längs kajen på Kungsbron i Karlskrona. På den här bloggen finns det redan otaliga foton på fyren Karlskrona nedre, som står ute på Stumholmen och som är min favoritbyggnad i hela "staun". Igår var det dock första gången jag fångade den på bild görandes sitt jobb: Att visa vägen in i hamninloppet. Nog är det nästan lite sagolikt. Som lyktstolpen i Narnia, som visar barnen i boken vägen hem till den vanliga världen.


Nu är jag hemma i "Glesbygd" igen. Ikväll äter jag ostkrokar och tittar på säsongspremiären av "Det sitter i väggarna". Det är sagolikt det också, fast på ett helt annat sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!