torsdag 10 oktober 2024

Frågar åt en vän

Hur många små sminkväskor i tyg kan en kvinna ha? Jag frågar åt en vän... Skämt å sido, jag inser att jag nog lider av någon form av samlarmani där. Jag har nämligen hur många som helst, och jag har dessutom en tendens att ständigt komma hem med nya. Under åren har jag fått ihop något av en samling, faktiskt. Det finns ju så många fina att välja på, och de brukar i ärlighetens namn inte kosta så himla mycket, så det är lätt att det slinker med en ny hem av bara farten. En del av necessärerna är dessutom trevliga reseminnen, från bland annat London och Grekland. Till mitt försvar kan jag säga att jag faktiskt använder dem allihop, fast vid olika tillfällen och till olika saker. 


Några huserar sminkprodukter i badrumsskåpet, medan andra är himla behändiga att packa småprylar i när man är på resa. Några av dem följer med mig i vardagen med grejer som huvudvärkstabletter, handsprit, plåster, tuggummi, öronproppar, hörlurar, pennor, anteckningsblock och andra bra-att-ha-tillhands-saker. Skönt att slippa en massa pryttlar som ligger löst och skramlar i handväskan, och dessutom går det snabbt att flytta över alla saker när man vill byta väska. Hur många handväskor kan en kvinna ha, förresten? Jag frågar åt en vän...

8 kommentarer:

  1. Man kan ha fler än fyra sminkväskor... men mina ligger i ett skåp i badrummet. Tills nu när jag blev tipsad om vad man kan ha dem till 🥰 och handväskor kan man ha ett tiotal, sa en vän...

    SvaraRadera
  2. Så fina sminkväskor. Gillar speciellt den i många olika färger och blommor. Har många handväskor, men använder ingen numera....använder bara en "miniplånbok" som har plats för telefon och bankkort, med en handledsrem. Så bra och lätt.
    En fortsatt fin fredag.
    Kram Tummelisa/Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den med blommorna kommer från Åhléns. 🙂

      Radera
  3. Tycker man borde kunna ha en för varje dag på året? Ser inget konstigt i det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är absolut mitt slutmål. 🙂👍🏻

      Radera
  4. Hälsa din vän att det är helt okej att ha många, de är ju ändå så små ju! ;)

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!