söndag 13 oktober 2024

Tulpaner i zinkhink

Jag köpte några påsar med tulpanlök vid besöket på Flyinge Plantshop härförleden. Det blir inga mängder i år heller, men iallafall några. Man vill ju inte helt gå miste om tulpaner i blom till våren. Igår när jag var ute och stökade passade jag på att pilla ner lökarna i jord. Det blev i zinkhinkar den här gången, för jag tänker att de kan bli som bärbara rabatter till våren. I två hinkar blir det ett 'La Belle Epoque', som jag fortfarande tycker är en av de allra vackraste sorterna. Jag älskar den här färgen. 


I en hink blir det 'Silky Road', som är helt ny för mig, men som av bilden på paketet att döma kan bli en ny favorit. Fluffigt gräddvit med fläckar av ljust rosa. 


Nu slänger jag in hinkarna i ladan eller i växthuset över vintern. När jag tar fram dem nästa gång har trädgårdssäsongen 2025 börjat. Tänka sig. 

1 kommentar:

  1. Vi ser fram emot när du tar fram dem så småningom. Fina färger på tulpaner. Kram Pia

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!